Proč se nám představení Naše násilí, vaše násilí nelíbí až tak moc, že ho nemůžeme tolerovat?

Proč se nám představení Naše násilí, vaše násilí nelíbí až tak moc, že ho nemůžeme tolerovat?

Proč se nám představení Naše násilí, vaše násilí nelíbí až tak moc, že ho nemůžeme tolerovat? Tedy snášet jako zlo, kterému se nelze vyhnout?

Předně je třeba si vyjasnit povahu obrazů, s kterými se zde pracuje a dále pak celé představení vidět v širším kontextu.

Ježíš Kristus je po dva tisíce let křesťany uctíván, niterně milován a následován nikoli jako pouhý člověk, lidský učitel dobrého života, ale jako Bůh, druhá božská Osoba Trojice, Syn soupodstatný s Otcem a Duchem Svatým. Skrze něho je všechno stvořeno, svět a člověk, kterého miluje a pro jehož spásu se sám stal člověkem. Ježíš Kristus křesťanské víry je Bohočlověk. Není to pouze prorok, natož pouhý náboženský myslitel. Pro křesťany je Kristus nekonečně víc než jakýkoli sebevíce svatý a moudrý člověk, co kdy žil a žít bude. Je Pravdou, Cestou, Životem. Spasitelem a soudcem všech lidí.

Brutální násilí na pravdě o Kristu

Obraz Ježíše sestupujícího z kříže a znásilňujícího muslimku, je tak sám o sobě brutálním násilím na pravdě o Kristu, který nejen nikdy nikoho neznásilnil, ale sám se vystavil násilí, aby, jako Kristus křesťanské víry všechny, i své katany (jakož i autora a všechny protagonisty představení Naše násilí, vaše násilí), vysvobodil z moci násilí, které ničí lidskou bytost, totiž ze zla hříchu: rouhání, vraždění, smilnění, kradení, lhaní…

Agresor má jméno islám, ne křesťanství

Je to právě vylhanost – nikoli kontroverzní fabulace – co je vlastní představení Naše násilí, vaše násilí, a to i v případě, že na postavu ukřižovaného budeme hledět jako na alegorii křesťanstva. Kdo totiž byl historicky agresorem a kdo se bránil? To je nezaujatému pohledu do historie zřejmé. Kdo je omezován a komu jde mnohdy o život na mnoha místech arabského světa současnosti? I to je zřejmé. Nejsou to muslimové, kdo trpí pod náboženskou nadvládou křesťanů. Nejsou to křesťané, kdo brali a berou muslimům ženy a dělají z nich sexuální otrokyně (naopak je tomu dodnes a podle profesorky Suad Salehové z univerzity al-Azhar je to tak v pořádku). Není to křesťanský terorismus, který odpaluje mešity s modlícími se muslimy. Naopak… atd. atp.

Akce kulturního džihádu

V tomto kontextu je představení Naše násilí, vaše násilí, přehrávané muslimskými neherci v srdci Evropy, na půdě dědiců západního umění, akcí kulturního džihádu, násilím lži, která tančí nad oběťmi krvavého náboženského – islámského – běsnění, přičemž příčinu toho klade za vinu křesťanům, potažmo západní civilizaci. Zaštiťovat tuto podlou lež svobodou uměleckého projevu, je výrazem ztráty zdravého rozumu a instinktu. Obhajovat ji jako umělecké dílo vedoucí k pokání nad údajnou křesťanskou vinou vůči islámskému světu, je aktivním podílnictvím na znásilňování pravdy.

Proč se ale mnozí údajně liberálně smýšlející lidé domnívají, že existuje jakási nadřazená kategorie, která toto vše ospravedlňuje, totiž umělecká tvorba? Proč stále dokola slyšíme odkazy na její nedotknutelnost? To by stálo za samostatnou úvahu.

Novodobé umění bylo dávno odpojeno od pravdy a krásy, k níž se vázalo v dobách, kdy ještě neslo přízvisko “krásné”. V současnosti se toto odpojení od krásna kamsi mimo krásu a ošklivost, dobro a zlo, posunuje do přímé negace pravdy a krásy. Přechází z umění banality do umění zla (což jsou v pravém slova smyslu kontradikce). Takovým bylo například umění nacistické nebo bolševické. Co by bránilo jejich vzkříšení a rozvinutí, pokud by platila absolutní svoboda tzv. umění?

Svoboda tvorby má hranice

Samozřejmě nic takového jako absolutní svoboda tvorby neexistuje. Žádný její současný obhájce by nepřipustil např. představení o Židech, v němž by se sugerovala zvrácenost, že za holokaust jsou vinni nikoli nacisté, ale oni sami! Už jen historicky pravdivě vylíčit Mohameda, natož ho karikovat – i když těžko si v jeho případě představit adekvátní zvrácenost rovnou té, jakou je Kristus znásilňující muslimku – by si dnes a tady nikdo z koryfejů kulturní fronty netroufl. Je proto trapnou licoměrností, odvolávat se v případě dehonestace, kterou je představení Naše násilí, vaše násilí na nedotknutelnost umělecké tvorby a přitom jít zbaběle po proudu vládnoucích tendencí. Na jednu stranu uznávat zákonem a nepsaným ohledem dané hranice, na druhou stranu je povýšeně ignorovat – to je vlastností současných, hodnotovým relativismem podemletých elit.

Urážlivé představení je součást choroby

Někdo by si mohl pomyslet: Nejde zde o mnoho povyku pro nic? Na to je potřeba odpovědět: Samotné představení by nestálo za pozornost, kdyby nebylo součástí většího celku: Beranidla, které boří Západ zvnějšku. Choroby, která ho rozkládá zevnitř. Jde o jeden konkrétní průsečík aktivity vnitřního a vnějšího ideologického nepřítele západní civilizace. O součást souvislého útoku na její kořeny, symboly, obecnou kulturu a cit. V představení Naše násilí, vaše násilí krajně urážlivým pervertováním Krista, historie i současnosti jako i jejich hrdinů a obětí, perverzním nakládáním se státním symbolem, pornografickou nahotou, nevkusem…

Že se tak děje z peněz těch, kteří jakkoli s tím nesouhlasí, tomu mají bezhlesně přihlížet, případně “na to prostě nejít”, je vzhledem k předchozímu pouhou pitoreskní třešničkou na dortu.

Kdo jsou Slušní lidé? Rozhovor se Zdeňkem Pernicou

Kdo jsou Slušní lidé? Rozhovor se Zdeňkem Pernicou

Pokud chcete o nás vědět více, zjistit, proč jsme vznikli a o co nám jde, doporučujeme již starší rozhovor Parlamentních listů s naším předsedou Zdeňkem Pernicou z 21. srpna 2017:

Hnutí Slušní lidé vstoupilo do brněnské politiky s nevídanou razancí minulý rok. Jeho akce, kdy členové hnutí z piety k mrtvým vojákům překryli růžový tank umístěný v centru města modrou plachtou nebo odhalili, že náměstek brněnského primátora Matěj Hollan (Žít Brno), který vyzval k navrácení majetku odsunutým Němcům, sám žije s rodiči v zabavené honosné vile, již zajistily hnutí dostatek příznivců ve zbytku republiky. Přilákaly ale také pozornost Ministerstva vnitra, které hnutí zmiňuje v nové zprávě o extremismu.
Parlamentní listy pozvaly zakladatele hnutí a jeho předsedu Zdeňka Pernicu rozhovor.

PL: Co Vás vedlo ke vstupu do politiky a proč zrovna hnutí Slušní lidé?

V Brně jsme byli od roku 2012 svědky něčeho nevídaného. Jako reakce na poměrně konfrontační styl tehdejšího primátora Romana Onderky (ČSSD) a nezpochybnitelný klientelismus, se objevilo hnutí Žít Brno. To, co začalo jako možná sympatická satira a projev nějaké občanské angažovanosti, se postupně začalo stávat čím dál agresivnějším businessovým projektem party kolem Svatopluka Bartíka, Matěje Hollana a pár lidí napojených na veřejné rozpočty a peněženku blízkou Andreji Babišovi. Kdo nebyl s nimi, byl proti nim a kluci si to sním vyřídili dehonestací a urážkami na svém webu nebo nějakém happeningu. Do toho vstoupilo ANO 2011 a bez programu, s tezí: „Všichni kradú,“ vyhráli volby. Udělali koalici a pak už jsme se nestačili divit. Ze slibů nezbylo vůbec nic a skutečnost je pravým opakem programu. Klientelismus je ještě horší, provize vyšší a město stagnuje. Tehdy jsme se rozhodli, že je třeba něco začít dělat a tak začali vznikat Slušní lidé.

PL: Můžete být konkrétní, co vám na současném vedení města vadí?

To, že to není žádné vedení. Je to business projekt tunelující město jako firmu. Začíná to maličkostmi – peníze z městského rozpočtu jdou kamarádům na pochybné projekty, vidíme zneužívání auta a vytahování peněz přes cesťáky a zaměstnání celé té party na radnici. Víte, že Brno má uvolněného – tedy placeného – radního pro otevřenost a participaci, kterým je Tomáš Koláčný za Piráty? Co je to za Piráta v obleku a představenstvu Tepláren? Ale hlavně, Brno nemá územní plán, v létě nešlo dojet z jedné strany města na druhou díky nekompetentnosti Hollana a ANO 2011 jen přemýšlí, co a jak vyvést pod svoji kontrolu do městského koncernu a zmocnit se Veletrhů a jejich pozemků.
Místo, aby se něco budovalo, tak se jen maluje. Udělá se soutěž, kdo namaluje nejlepší projekt parku. Pár kámošů si rozdá ceny, vystaví se to, lidi jsou spokojení a to, že se to nikdy nepostaví, to nikomu nevadí. Stejně tak se vyhodily peníze za projekt rezidentního parkování. A co čekat, když uvolněným členem zastupitelstva pro legislativu v největší brněnské městské části je člověk se základním vzděláním!

PL: Jestli to dobře chápu, tak Slušní lidé vznikli jako protestní hnutí zejména proti současnému vedení radnice. Je to dostatečný základ pro další existenci.

My nejsme hnutí proti něčemu. To bylo Žít Brno, které mělo jako jediný bod programu automaty a to jen proto, že s nimi měli osobní zkušenost a že na osvětu bylo dost peněz.
Pro nás to zklamání z té změny politického stylu, která nebyla a kterou řada lidí v okolí čekala, byla impulzem něco dělat. Smějí se mi, že jsem blbý boxer. Sport mi však dal jednu velkou zkušenost. Buď můžu být pasivní, dostávat rány a nechám se bít, nebo převezmu aktivitu a hra bude podle mých pravidel.
Slušní lidé na rozdíl od nových stran a hnutí, která mají jediný cíl a to „být při tom,“ stojí na názorové a ideové shodě svých členů. Většina z nás jsme praktikující katolíci a sdílíme poměrně konzervativní ideový pohled na svět. To se už moc nenosí, takže i tohle je jeden z důvodů, proč nás nálepkují jako extremisty.

PL: Zde jste se dotknul toho, že vaše hnutí bylo označené Ministerstvem vnitra jako extremistické. Není tedy Vaše činnost jen záminkou pro chuligánství a výtržnictví.

Myslím, že na tuto otázku jsem vám už odpověděl. Je to nálepka. Jsem přesvědčen, že ji dostane každý, kdo mluví o evropských a křesťanských tradicích. Vzpomeňte na to, že za extrémistu byl označen svého času i Václav Klaus a ODS, když šli do voleb v roce 2002 s heslem Hájíme národní zájmy. A pro mne je to spíše motivace, že dělám věci dobře.
V politice máte buď nevýrazné technokraty, kteří jsou podle mne tím skutečným nebezpečím pro demokracii a pro svobodný život každého z nás, nebo lidi s názorem. Podívejte se na Viktora Orbána nebo politiky z polské Prawo i Sprawiedliwość. Kdybyste si přečetl názory v našich médiích nebo stanoviska názorových bolševiků jako je Pavel Rychetský, eurofanatiků a celé naší „justiční elity“, tak si řeknete, že v Polsku musí být občanská válka. A oni tam mají podle posledního průzkumu podporu 40% veřejnosti.
Extremista je ten, kdo ohrožuje náš životní styl a svobodu. A to určitě nejsem ani já a ani nikdo ze Slušných lidí.
Myslím, že nějaký seznam extremistů, který každý rok sestaví Míra Mareš na objednávku médií nebo nějaké instituce, nezajímá veřejnost a vyjadřuje spíše subjektivní názor tohoto „znalce“ než skutečnost. Pak by totiž v čele takového seznamu musely být minimálně dvě parlamentní strany, jejichž postoj k naší budoucnosti považuji za opravdu extrémní.

PL: Dobře, ale některé vaše akce vzbudily kontroverzi. Třeba váš tah městem k domu náměstka primátora Hollana byl podle některých už za hranicí běžné politické aktivity.

Za hranicí normálnosti jsou hlavně aktivity náměstka Hollana a vedení města jako takového. Je to akce a reakce. Jestliže podporuje výstavbu repliky sudetoněmeckého symbolu na Moravském náměstí a mluví o otevření majetkového vypořádání po odsunu, měl by si zjistit, kde bydlí a jak k vile přišel jeho děd. Já tedy rozhodně nechci znovu platit 40 milionů Kč rodině Stuchliku, kterým dům v roce 1946 zkonfiskovali, aby si tam pan Hollan a jeho rodina po čtyři generace v klidu a zdarma žil a dával nám svá moudra. Vzpomeňte na to, jako vstoupilo hnutí Žít Brno do politiky. Mluví o participaci veřejnosti na správě města. My o to zájem máme. A čím více se tomu věnujeme, tím více zajímavých věcí zjišťujeme. Kauza pronájmu Náměstí Svobody na autobazar a 700.000 Kč do kapsy spřízněné organizaci místo do rozpočtu města, nezaplacené místní poplatky. Dotace kamarádům na jejich aktivity a nyní poslední věc – 150 milionový tunel s výstavou k výročí vzniku Československa v roce 1918.
Hnutí ANO2011 nám před volbami chce zrekonstruovat koupaliště na Riviéře za 200 milionů firmou se suverénně nejdražší nabídkou a co zbylo v majetku města, to převede mimo kontrolu veřejnosti do městského koncernu. Sledujeme tance kolem prodeje Výstaviště a dalších městských společností. Dělají pravý opak toho, co měli v programu. Sbohem otevřenosti, sbohem transparentnosti.
Lidé již začínají být otupělí. Proto je potřeba i jisté formy nadsázky, aby začali vnímat to, co se kolem nich děje. Jako příklad uvedu bezpečnostní téma: lidé otupěli i ke zprávám o terorismu. Už ani nevnímáte, co se kde stalo. Lidé si jen řeknou: „Už zase.“ Stejně tak si řeknou, že i ti, se kterými spojovali změnu, jsou stejní a vzrůstá apatie a netečnost.

PL: Udělám nyní malý odskok od tématu. Jak tedy jako hnutí vnímáte aktuální bezpečnostní situaci v Evropě a jak se stavíte k problému migrace?

Zajistit svým občanům bezpečnost je základním úkolem státu. Od toho tu stát je, od toho platíte daně, abyste mohl žít svůj život a pokojně se věnoval svým aktivitám a slušně žil.
Pokud tedy jde o otázku imigrantů, jsme přesvědčeni, že je potřeba oddělit ekonomickou migraci a ty, kteří ze svých domovů prchají v obavě o svoji bezpečnost.
Ekonomické migranty jednoduše vracet do země jejich původu. Tečka. Nevidíme důvod, proč by sem měli směřovat hordy lidí ze zemí jako je Nigérie nebo z některých částí Balkánu. Naše země umožnuje za určitých podmínek získat pracovní povolení pro cizince a pokud někdo chce přijít mimo tento systém, je povinností státu, aby jej vrátil zpět. A myslím, že je to 90% těch, kdo se snaží dostat do Evropy.
Lidé, kteří utíkají před válkou a konflikty, určitě zaslouží pomoc. Ale pomoc má být v místě bydliště nebo co nejblíže. Určitě je efektivnější uprchlíkům ze Sýrie pomoci v jiné části Sýrie, Libanonu nebo Turecka, než je nutit ujít několik tisíc kilometrů a pomáhat jim u nás nebo v Německu. A také je potřeba si říci, kdo ten konflikt rozpoutal a kdo tedy má nést náklady s tím spojené. A v případě Sýrie a ani třeba takové Libye to nebyla Česká republika a její občané.
Jestliže občané Německa, Francie nebo Švédska se politicky rozhodnou, že se chtějí otevřít přílivu uprchlíků, je to jejich rozhodnutí a ať si ho tedy zaplatí a užijí a nenutí ho nám. Myslím, že naše pomoc v Sýrii, kde jako jediní máme ambasádu a pomáháme, kde se dá, je příkladná. To vše je o politických rozhodnutích a vadí nám, že se tato rozhodnutí dělají daleko od občanů a bez ohledu na jejich vůli.

PL: Mluvíte o sobě jako o politickém hnutí. Ve volbách v říjnu ale nekandidujete. Jaké máte plány a podpoříte někoho z kandidujících?

Letos nekandidujeme a musím říci, že mě baví, když se někde v novinách dočtu opak. Určitě ale máme silný názor na to, kdo by v Poslanecké sněmovně měl usednout a ještě silnější, kdo ne. Vzhledem k tomu, že jsme nezúčastněni na kampani a nejsme spojeni se žádnou ze stran, sledujeme jednotlivé kandidáty. Pokud tedy vydáme nějaké doporučení našim příznivcům, bude spíše o individuální podpoře jednotlivým osobám, než vystavení bianco šeku nějaké partaji.
Jiná bude naše pozice v případě prezidentské volby. Tam určitě doporučení vydáme.
Naší prioritou jsou komunální volby v roce 2018. Na ty se už nyní připravujeme a pracujeme na našem programu. Naše město je nám nejbližší a se slušností v politice musíme začít tam.

PL: S čím tedy půjdete do komunálních voleb? A kdo bude za vás kandidovat?

Zveřejňovat nějaké plány je ještě hodně předčasné. Začnu druhou částí Vaší otázky. Určitě nestojíme o nějaké super čisté podnikatele, jak je teď módní. Nevěříme v to. Nikdy to nedopadlo. Zatím na každého takového panáka vypadla ze skříně tuna špíny. Stavíme na normálních lidech, kteří se brodí každý den v marastu způsobeném radnicí. Lidech, kteří někdy mohli udělat chybu, ale jsou slušní – tedy slovy Masaryka se nebojí a nekradou. To bude radnici historická změna.
Program stavíme na tom, že ve městě chceme hlavně žít. Tedy bydlet – je potřeba přijmout územní plán a umožnit alespoň nějakou výstavbu, dopravovat se po něm – řešením není půjčování kol, ale normální politika v oblasti dopravy a parkování, sportovat – to není jen o výstavbě sportovišť, ale o podpoře zdravého životního stylu. A hlavně, a to si myslím, že bude v politice průlomové. Chceme zůstat slušní – tedy nebát se, nekrást a nelhat.

Slušní lidé podali žalobu v souvislosti se hrou Vaše násilí a naše násilí

Slušní lidé podali žalobu v souvislosti se hrou Vaše násilí a naše násilí

Hnutí slušní lidé podalo v pondělí 28. května 2018 trestní oznámení v souvislosti s představením Vaše násilí a naše násilí, které se uskutečnilo v sobotu 26. května 2018. Toto oznámení směřuje proti řediteli Národního divadla v Brně a skupině herců. Kromě zneuctění vlajky, které je zcela evidentní, nám jde i o posouzení vystoupení umělců z hlediska možného trestného činu hanobení víry.

“Ve hře znásilní Ježíš Kristus muslimku. Jak ještě silněji může být hanobeno křesťanství? Co by se muselo stát, aby byl tento trestný čin naplněn?” uvádí předseda Zdeněk Pernica a dodává: “že se tak stalo na jevišti, není omluva. Pokud by na jevišti v rámci “umění” došlo například ke skutečné vraždě, je to trestný čin. Pokud by v rámci uměleckého počinu byl někdo skutečně znásilněn, je to trestný čin. A to, co jsme viděli v sobotu, byl trestný čin a znásilnění svobody projevu skupinou provokátérů.”

Členové našeho hnutí si řádně zakoupili lístky na divadelní představení a v okamžiku, kdy došlo k pošpinění české vlajky, splnili svoji občanskou povinnost. Je smutné, že politika nenávisti vůči občanům vlastní země zaslepuje některé – například senátorku Wagnerovou – že jsou tento barbarský čin schopni obhajovat.

Slušní lidé

Text trestního oznámení:

V Brně dne 28. května 2018

Oznamovatel: Slušní lidé, politické hnutí
IČ: 04755685
se sídlem Štefánikova 119/50, Brno
ID datové schránky: vwxy25v

Trestní oznámení o skutečnostech nasvědčujících tomu, že byl spáchán trestný čin Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob podle § 355 zákona č. 40/2009 Sb. trestního zákoníku ve znění pozdějších předpisů (dále jen “trestní zákoník”), případně trestný čin Podněcování k nenávistí vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod podle § 356 trestního zákoníku a trestný čin Výtržnictví podle § 358 trestního zákoníku

Jednou
Přílohy dle textu

I.
Úvod

1) Oznamovatel uvádí, že ze zjištění a důkazů, které má k dispozici a které níže popisuje v rámci skutkového stavu věci, vyplývá důvodné podezření, že níže popsaným jednáním došlo ke spáchání trestných činů hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob podle § 355 odst. 1 a 2 trestního zákoníku, trestného činu podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod podle § 356 odst. 1 a odst. 3 písm. a) trestního zákoníku a výtržnictví podle § 358 trestního zákoníku v jednočinném souběhu, a proto se tímto obrací na orgány činné v trestním řízení s žádostí o prošetření tohoto důvodného podezření.

2) Oznamovatel je právnickou osobou.

3) Osobami podezřelými ze spáchání výše uvedených trestných činu jsou blíže neztotožnění herci souboru, který dne 26. 5. od 19.30 hod. prováděli v divadle Husa na Provázku na Zelném trhu v Brně divadelní představení s názvem “Naše násilí, Vaše násilí”, režisér této hry Oliver Frljič a podle ustanovení § 24 odst. 1 písm. c) trestního zákoníku ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser.

II.
Skutkový stav

4) Dne 26. 5. od 19.30 prováděli blíže neztotožnění herci v divadle Husa na Provázku na Zelném trhu v Brně divadelní představení s názvem “Naše násilí, Vaše násilí”. Na počátku tohoto představení se nejméně šest herců svléklo úplně donaha a za hudebního doprovodu písně “Tichá noc, svatá noc” prováděli na jevišti po dobu nejméně 10 minut náznaky různých sexuálních praktik.
5) Jedna z obnažených hereček oblečená pouze do zeleného šátku tzv. hidžábu si z pochvy vytáhla vlajku České republiky.

Důkazy: záznamy z představení dostupné na sociálních sítích, nacházející se v archivu České televize, případně záznamy pořízení oznamovatelem

6) Jeden z herců znázorňujících postavu Ježíše Krista v závěru hry “sestoupil” z kříže a znásilnil muslimskou ženu.
7) Podezřelý Martin Glaser jako ředitel Národního divadla Brno výše popsané jednání umožnil poskytnutím divadelní scény Husa na Provázku a následně je veřejně schvaloval a obhajoval.

III.
Právní posouzení

8) Oznamovatel se domnívá, že shora uvedeným jednáním mohlo dojít ke spáchání trestného činu hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob podle § 355 odst. 1 a 2 trestního zákoníku, případně trestného činu podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod podle § 356 odst. 1 a odst. 3 písm. a) trestního zákoníku a trestného činu výtržnictví podle § 358 trestního zákoníku.

Podle § 355 odst. 1 písm. a) trestního zákoníku: „Kdo veřejně hanobí národ, jeho jazyk, některou rasu nebo etnickou skupin u nebo písm. b) skupinu osob pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.“

Podle § 355 odst. 2 písm. b) trestního zákoníku: „Odnětím svobody na dvě až tři léta bude potrestán, spáchá-li čin uvedený v odst. 1 tiskem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.“

Podle komentáře k trestnímu zákoníku (CH Beck) je jako hanobení hodnocen hrubě urážlivý projev směřující k hrubému znevážení některého národa. Tuto definici lze nepochybně vztáhnout i na hrubé znevážení náboženského vyznání. Urážlivost projevu může podle komentáře vyplývat bud již z obsahu a způsobu jeho přednesu nebo provedení popřípadě okolností, za kterých byl učiněn. V tomto případě urážlivost projevu vyplývá z otevřeně sexuálních projevů herců (obsah) i ze způsobu jejich přednesu (umocnění urážlivosti použitím písně “Tichá noc”, kterou křesťané považují za posvátnou).

Podle § 356 odst. 1 trestního zákoníku: “Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, rase, etnické skupině, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

Podle § 356 odst. 3 písm. a) trestního zákoníku: “Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

Podle § 358 trestního zákoníku: “Kdo se dopustí veřejně nebo na místě veřejnosti přístupném hrubé neslušnosti nebo výtržnosti zejména tím, že napadne jiného, hanobí hrob, historickou nebo kulturní památku anebo hrubým způsobem ruší přípravu nebo průběh organizovaného sportovního utkání, shromáždění nebo obřadu lidí, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

Podle § 24 odst. 1 písm. c) trestního zákoníku: Účastníkem na dokonaném trestném činu nebo jeho pokusu je ten, kdo umožnil nebo usnadnil jinému spáchání trestného činu zejména opatřením prostředků, odstraňováním překážek, vylákáním poškozeného na místo činu, hlídáním při činu, radou, , utvrzováním v předsevzetí nebo slibem přispět po trestném činu.

Na základě shora popsaného skutkového stavu má oznamovatel za to, že

9) podezřelí herci a režisér předmětného divadelního představení samotným obnažením, setrváváním v nahotě a obscénními projevy sexuality v kombinaci s písní “Tichá noc, svatá noc”, která je nejen pro lidi křesťanského vyznání spojována s oslavou narození Ježíše Krista a zpívá se proto pouze v době vánoční, případně adventní, bezprecedentním a zavrženíhodným způsobem hanobili vyznání (víru) osob vyznávajících křesťanství, neboť toto jednání cíleně směřovalo k pošpinění samotné podstaty jednoho z nejvýznamnějších křesťanských svátků.

10) podezřelí herci a režisér předmětného divadelního představení scénou, kdy Ježíš Kristus, sestoupil z kříže a znásilnil muslimskou ženu, nejvyšší možnou měrou zhanobili samotné základy křesťanského vyznání a tedy křesťany pro jejich vyznání, neboť Ježíš Kristus podle křesťanů dobrovolně zemřel na kříži za spásu celého světa a podstatou jeho učení je láska k bližním včetně nepřátel, nikoli násilí, jak podezřelí herci prezentovali.

11) V případech uvedených v předchozích dvou bodech je pravděpodobně naplněna i kvalifikovaná podstata hanobení, neboť herci se jednání dopustili na divadelním představení, které lze považovat za jiný obdobně účinný způsob spáchání.

12) deklarovaným úmyslem předmětného divadelního představení bylo vzbuzení nenávisti vůči křesťanům za domnělé násilí na obyvatelích Blízkého východu. To vyplývá z prohlášení v médiích, která avizovala uvedení tohoto divadelního představení i ze samotného vyznění hry.

13) podezřelá herečka (na fotografickém záznamu úplně vlevo) se obnažením a následným vytažením české vlajky ze své pochvy dopustila výtržnictví, neboť toto jednání lze kvalifikovat jako hrubou neslušnost. V tomto případě je naplněna i podmínka veřejnosti, neboť ke spáchání došlo během divadelního představení určeného pro veřejnost.

14) podezřelá herečka se jednáním popsaném v předchozím bodu mohla dopustit rovněž hanobení národa, neboť vlajka je státním symbolem a občané – příslušníci národa se s tímto symbolem ztotožňují například tím, že jej používají při mezistátních sportovních utkáních jako výraz podpory reprezentantů státu (a potažmo národa), vlajkou se přikrývají rakve vojáků a policistů, kteří za stát (a národ) položili život, vlajky vyvěšují nejen veřejné instituce, ale také občané u slavnostních příležitostí. Jednání herečky není omluvitelné ani protestem (jako se např. děje u pálení vlajek), ani jinými byť jen zčásti pochopitelnými pohnutkami.

15) podezřelý Martin Glaser spáchání trestného činu hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob, případně podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod a trestného činu výtržnictví umožnil tím, že jako ředitel Národního divadla Brno poskytl hostujícímu souboru scénu divadla Husa na Provázku k uvedení představení s názvem “Naše násilí, Vaše násilí”.

16) Přitěžující okolnosti spatřuje oznamovatel v tom, že účastenství podezřelého Martina Glasera na spáchání výše uvedených trestných činů je v přímé příčinné souvislosti s jeho postavením, zaměstnáním a funkcí ředitele Národního divadla Brno (srov. § 42 písm. f) trestního zákoníku) a že se účastnil na spáchání více trestných činů (srov. § 42 písm. n) trestního zákoníku). Společenskou škodlivost jednání podezřelého Martina Glasera zvyšuje to, že se spáchání výše uvedených trestných činů zúčastnil jako statutární zástupce veřejné instituce, jejímž posláním je starost o kulturu a že skutky následně veřejně schvaloval a obhajoval.

V.
Závěr

Oznamovatel se domnívá, že podezřelí herci a Martin Glaser, případně i další osoby se jednáním popsaným v tomto trestním oznámení mohli dopustit trestných činů hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob případně podněcování k nenávistí vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod a trestného činu výtržnictví.

Oznamovatel žádá s orgány činné v trestním řízení, aby skutečnosti uvedené v tomto oznámení náležitě prověřily.

Oznamovatel zároveň žádá, aby byl ve smyslu ust. § 158 odst. 2 zákona č. 141/1961 Sb. trestního řádu ve znění pozdějších předpisů informován o učiněných opatřeních.

Slušní lidé
politické hutí
Zdeněk Pernica, předseda

 

Fámy o Zdeňkovi Pernicovi vyvráceny

Fámy o Zdeňkovi Pernicovi vyvráceny

Hnutí Slušní lidé vede nácek, rasista a kriminálník, vždyť ty jeho tetování mají nacistickou symboliku! Tyto a mnohé další fámy na adresu Zdeňka Pernici šíří levicoví aktivisté z Žít Brno v čele s  jejich zpřátelenými novináři z Mladé fronty Dnes, Českého rozhlasu apod.
Pojďme si tedy projít jednotlivá tvrzení na Zdeňkovu adresu podrobněji.

Je nacista

Časté tvrzení, které však nemá žádné reálné základy. Zdeněk není a nikdy nebyl členem ani sympatizantem žádné neonacistické organizace. Naopak se cítí jako český vlastenec a hrdě se hlásí k odkazům svých předků, kteří bojovali proti fašismu.

Je rasista

Zdeněk má spoustu přátel z řad Romů, černochů, muslimů a Asiatů. Zdeněk jako profesionální sportovec procestoval takřka celý svět a má přátele různých národností, náboženství a kultur. O tom, že by byl rasistou tedy nemůže být řeč.

 Zdeněk Pernica trénuje s romským boxerem

Má kriminální minulost

Zdeněk má čistý trestní rejstřík, nikdy nebyl souzen, odsouzen, obviněn policií a ani vyšetřován.

Čistý výpis z Rejstříku trestů Zdeňka Pernici
Čistý výpis z Rejstříku trestů Zdeňka Pernici

Jeho tetování mají nacistickou symboliku

Zdeněk má spoustu tetování, ale žádné nemá nic společného ani náznakem s nacistickou symbolikou. Každému zájemci nabízí, aby si jeho tetování prohlédl.

Slušné Noviny pro Brno

Slušné Noviny pro Brno

Dnes jsme po Brně rozdávali naše Slušné Noviny pro Brno. Osm stran aktuálního necenzurovaného zpravodajství z našeho města.
Vaše reakce je jasná – toho, co se děje ve městě, už máte plné zuby! Na podzim to změníme!

Noviny ke stažení zde:

Slusne noviny_cislo_1

 

 

Bizarní seznamka za 4,4 miliónů z vašich kapes

Bizarní seznamka za 4,4 miliónů z vašich kapes

Vedení Brna zřejmě netrápí smysluplné hospodaření s veřejnými penězi. Za více než čtyři milióny korun nechalo zorganizovat masovou seznamku. Téměř dvě tisícovky lidí nechá sezvat v červnu na brněnské výstaviště a poskytne jim prostor na seznámení.

Projekt má na starosti umělkyně Kateřina Šedá, která osloví 959 nezadaných žen a stejný počet volných mužů převážně z veřejně dostupných seznamek a pozve je do Brna. Veřejná seznamka se bude konat v rámci výstavy Re:publika. Peníze půjdou zejménana jízdné a ubytování pro účastníky, na organizaci akce a odměnu pro Šedou.

Hollan utracené miliony hájí

Pochybný projekt prosazoval náměstka primátora pro kulturu Matěj Hollan (Žít Brno/Piráti), podle nějž jde dokonce o nejzajímavější akci festivalu.”Kateřinu Šedou jsme oslovili sami, protože je známá svými originálními nápady v oblasti sociální architektury. Je to velký umělecký projekt, a proto by na něj mělo město přispět,“ hájí záměr Hollan.

Výstava Re:publika se bude konat od 26. května do 17. června na výstavišti i jinde v Brně. Hlavním organizátorem akce je Brno, které zaplatí 50 milionů korun, a stejnou částku dá i ministerstvo kultury.

Organizátoři doufají, že přitáhne až 200 tisíc návštěvníků. Ty mimo jiné lákají na výstavu části pláten Slovanské epopeje Alfonse Muchy.

Peníze se dají použít smyslupněji, třeba na sportování dětí

Čtyři milióny korun jsou již tak velká částka, že se za ně dají pro město a jeho obyvatele pořídit daleko smysluplnější věci, než pochybná pseudokulturní akce, ze které profitují rádoby umělci spřátelení s lidmi z vedení města.

Za 4,4 milionů korun se dá pořídit například 7,5 km nových chodníků, 2 173 vzrostlých stromů či 60 dětských hřišť. Co je pro vás jako obyvatele města důležitější? Zeleň a stín ze stromů v parném létě, možnost vyžití pro vaše děti nebo bizarní seznamka pro cizí lidi?

Dopis papeži ohledně divadelní hry Naše násilí, vaše násilí

Dopis papeži ohledně divadelní hry Naše násilí, vaše násilí

Svatý Otec František

Apoštolský palác
00120 Vatikán

           

V Brně dne 17. dubna 2018

 

Vaše Svatosti,

přijměte pozdrav a vše dobré od synů a dcer svaté církve na Moravě – v místech, kam pravou víru před více než jedenácti stoletími přinesli svatí Cyril a Metoděj, hlavní patroni Moravy a spolupatroni Evropy.

Město Brno má bohatou kulturní historii a dodnes čerpá z unikátního soužití Čechů, Němců nebo Židů. Toto soužití bylo možné jen díky vzájemné toleranci a respektu jednotlivých skupin. Pouze v dějinných krizových okamžicích tento modus vivendi nefungoval a ke slovu se dostaly urážky a provokace a výsledkem byla řada lidských tragédií.

Nyní takové provokaci čelí nejen všichni křesťané, ale všichni slušní lidé zde žijící. Z míst, odkud k nám kdysi přišlo dobro a dar víry, nyní za podpory politických elit přichází útok na podstatu naší víry a Ježíše Krista jako Syna Božího.

Z veřejných peněz se na den 26. května 2018 připravuje inscenace chorvatské divadelní hry „Naše násilí, vaše násilí.“ Jejím jediným cílem je urazit a rozdmýchat vášně. Sám autor píše, že jeho cílem je zpochybnění Evropy a její civilizace. K tomuto účelu pak užívá scénické prostředky, kdy Ježíš sestoupí z kříže a znásilní muslimskou ženu. Celá hra pak relativizuje oběti násilí v evropských velkoměstech a lidi setnuté nebo upálené v poušti.

Zdaleka nejhorší je, že v rámci levné snahy o senzaci jsou uráženy základy křesťanství a naše víra je karikována. Těžko může být něčím jiným než provokací, že skandální fotografie z divadelní hry byly zveřejněny v předvečer Velikonoc na Zelený čtvrtek a zcela zastínily náš nejvýznamnější svátek.

Je pro nás nepochopitelné, že přes velký a hlasitý nesouhlas nejen křesťanské veřejnosti – toto dílo je považováno za zvrácené všemi, kteří jsou o něm informováni – byla tato blasfemie podpořena hlasováním volených zástupců, kteří se hlásí buď přímo ke křesťanství nebo ke konzervativní filosofii. Již dnes svoji víru tito farizejové třikrát zradili a toto zlo podpořili.

Svatý otče, zdvořile Vás žádáme, abyste v tuto těžkou chvíli pro celou naši komunitu byl s námi svojí modlitbou a abyste ty, kteří se na této zvrácenosti přímo podílejí nebo ji podporují, exkomunikoval.

V úctě nejoddanější služebníci Jeho Svatosti

 

SlušníLidé

Zdeněk Pernica

předseda

Privatizace bytů v Brně může pokračovat

Privatizace bytů v Brně může pokračovat

Bydlíte v městském bytě a platíte vysoký nájem, zatímco dům v sousední ulici byl před pár lety zprivatizován a jeho obyvatelé bydlí ve vlastních bytech? Taková je realita desítek tisíců lidí v Brně. Podle odborníků však nic nebrání tomu, aby město v privatizaci bytů pokračovalo.

„Umožnit všem nájemníkům koupit si byt za výhodnou cenu, jako dříve měli jen vybrané skupiny, je spravedlivé a správné“, říká předseda hnutí Slušní lidé Zdeněk Pernica.

Výhody privatizace bytů jsou podle něj jasné. “O majetek se nejlépe stará jeho přímý vlastník a byty v soukromém vlastnictví jsou garancí toho, že vám za souseda město nepřidělí imigranta nebo feťáka. Vedení města si musí vybrat, jestli nechá na přidělování bytů vydělávat miliony politické neziskovky řízené lidmi z Žít Brno, nebo udělá „milionáře“ ze svých občanů.“

Privatizaci zastavilo současné vedení města

Hnutí Slušní lidé v případě úspěchu v podzimních komunálních volbách navrhne přímý prodej všech bytů ve vlastnictví města Brna nájemníkům za zvýhodněných podmínek tak, jak tomu bylo v minulosti, kdy slevy na kupní ceně činily více jak 30% hodnoty bytu.

Privatizaci zastavilo současné vedení radnice krátce po volbách a převzetí moci v roce 2015. Pro byla koalice složená z hnutí ANO, Žít Brno/Piráti, KDU-ČSL a Strana zelených.

Původní pravidla prodeje městských domů platila od roku 2007. Nájemníci mohli za určitých podmínek odkoupit od města byt za výrazně nižší cenu, než je na volném trhu. Sleva mohla v některých případech dosahovat až dvou třetin z tržní ceny.

Privatizace může rozhýbat stagnující trh s bydlením

Současná legislativa podle odborníků umožňuje poskytnout nájemníkům stejné slevy, jaké město dávalo privilegovaným občanům v devadesátých letech. “Zároveň je v zájmu města, aby co nejvíce domů mělo své přímé vlastníky totožné s nájemníky a aby se díky tomu rozhýbal stagnující trh s byty ve městě,” doplnil odborník na bytovou problematiku Květoslav Přibil.

Město Brno dnes vlastní 28 tisíc bytů z nichž jich je 1 800 neobsazených. Město prodalo nájemníkům od roku 1997 asi 22 tisíc bytů, zbylých 28 tisíc si chce ponechat.

Rozdávání bytů neplatičům: co to přineslo a kdo z toho má prospěch?

Rozdávání bytů neplatičům: co to přineslo a kdo z toho má prospěch?

Žijete z dávek? Dlužíte městu na nájemném? Pak jste ideální kandidáti na to, abyste dostali nově zařízený městský byt. Že je to divné? A je v pořádku, aby byly tisíce bezproblémových žadatelů o byt diskriminovány na úkor nepřizpůsobivých neplatičů? To je otázka, která hýbe již delší dobu Brnem.

Již druhým rokem běží v Brně pochybný sociální experiment, který prosadilo současné vedení radnice a jehož hlavními strůjci jsou lidé z hnutí Žít Brno. V rámci jednoho z projektu rozdali 50 městských bytů nepřizpůsobivým spoluobčanům, nejčastěji romským rodinám (projekt Re-rapid housing). Byty byly vymalované a vybavené kuchyňskou linkou a základním nábytkem. Nájem v nich je snížený proti částce, kterou město účtuje běžným nájemníkům svých bytů. V Brně je přitom skoro 7 tisíc normálních žadatelů o městský byt, kteří v pořadníků čekají roky.

97% úspěšnost projektu = manipulace se skutečností

Martin Freund (Žít Brno/Piráti), zastupitel pro sociální začleňování, který má projekt na starosti, se chlubí tím, že projekt je nadmíru úspěšný a dokládá to zejména jedním číslem. 97% z lidí, kteří dostali byt, si ho podle něj udrželi, tedy byla jim prodloužena nájemní smlouva.

“Freund záměrně neříká celou pravdu. Ti lidé dostali nově zařízený byt, mají snížené nájemné a to navíc platí z příspěvku na bydlení. Navíc k nim každý týden dochází sociální pracovník, který jim domlouvá, aby peníze na nájem poslali. Udržet si byt za situace, že dostanete peníze od státu a jediné, co potřebujete, je poslat je včas na účet města, je samozřejmě velmi jednoduché. Neumíme si moc představit, kdo a za jakých podmínek si nedokáže udržet byt, za který nemusí nic platit ze svého. Chlubit se tím je tedy prostě trapné,” říká Zdeněk Pernica, lídr hnutí Slušní lidé, které prosazuje zastavení těchto pochybných projektů.

Martin Freund obhajuje přednostní přidělování bytů neplatičům a nepřízpusobivým
Martin Freund obhajuje přednostní přidělování bytů neplatičům a nepřízpusobivým

I přesto mají noví nájemníci problémy. Podle posledních dostupných čísel měla ke konci září loňského roku více než polovina nájemníků opět dluhy, celkem šlo o 27 z 50 a celkem tyto dluhy dělaly 330 tisíc korun.

Penězovod pro neziskovky a levicové aktivisty

Pochybný experiment přidělování obecních bytů přijde daňové poplatníky na 10 milionů korun. Velká část těchto peněz končí v kapse neziskových organizací, například IQ Roma servis. Peníze z projektu jsou určeny hlavně na platy lidí zapojených do projektu. Autoři projektu si například rozdali dvakrát více, než kolik stála oprava bytů. Podle informací z magistrátu města Brna šlo na opravy bytů 275 tisíc korun, kdežto na platy lidí z projektového týmu 576 tisíc Kč, tedy více jak dvakrát tolik.

Městské byty mohou dostat i kriminálníci či drogově závislí

Stížnosti sousedů na hluk, nepořádek a rušení nočního klidu. Obyvatelé domu v Jabloňové ulici v Medlánkách, kam byli také problémoví nájemci umístění dokonce sepsali petici, kde žádají o řešení problémů s nepřizpůsobivými sousedy.

Není se ostatně čemu divit, starousedlíci se ani nemohli na nové nájemce připravit. Nastěhování početných romských rodin totiž bylo pro obyvatele domů překvapením. „Rozhodli jsme se, že nebudeme informovat sousedy v bytech, kam rodiny nastěhujeme, abychom ty rodiny nestigmatizovali,“ prohlásil Freund, který dříve ani nevyloučil, že mezi lidmi, který byt dostali jsou lidé, kteří byli třeba odsouzeni za závažný trestný čin nebo v minulosti prodávali drogy.

Nově vybavené městské byty dostal kdokoliv, tedy i ten kdo například v minulosti městský byt již měl a přišel o něj kvůli dluhům na nájemném. „Každý, kdo dlužil městu Brno jakýkoli obnos, tak od té chvíle, co ho splatil, tak pět let nemůže požádat o obecní bydlení. Rozhodli jsme se v tomto projektu udělat výjimku, protože kdybychom ji neudělali, tak bychom absolutně nemohli pracovat právě s tou skupinou, která tu pomoc potřebuje. Ono to tak bývá, že lidé, kteří potřebují sociální bydlení nějaké dluhy mají,” říká Freund

Podle mnohých lidí z Brna jde ale o diskriminaci lidí, kteří celý život pracují, platí tržní nájemné nebo hypotéku. A nikdo jim nic zadarmo nedá. “Co na to rodiny s dětmi, které se snaží, rodiče mají dvě práce, aby utáhli bydlení a provoz rodiny a paradoxně právě z jejich daní jsou placeny pochybné projekty?” ptá se Zdeněk Pernica.

[Rozhovor] Cílem pro mne je, aby se středobodem zájmu vedení města zase stal slušný člověk, říká Zdeňek Pernica

[Rozhovor] Cílem pro mne je, aby se středobodem zájmu vedení města zase stal slušný člověk, říká Zdeňek Pernica

Zdeňku, co tě jako mezinárodně úspěšného sportovce přimělo ke vstupu do politiky a založení Hnutí Slušní lidé?

Právě ta zkušenost ze sportu, že nikdo jiný to za mne neudělá. Že když něco chci změnit, musím se tomu věnovat. Docela často jsem pobýval v cizině a viděl jsem, kam se to v některých zemích ubírá a že lidé se stávají ve vlastní zemi cizinci, štvanou zvěří. Že snobi a elitáři vedou Evropu někam, kam já určitě dojít nechci. Z toho vyplývá i naše heslo, že lidem vrátíme jejich město zpět. Současné vedení se v něm chová spíše jako národní správce než dobrý hospodář.
A konkrétním impulzem byla snaha brněnských Zelených, různých feťáků a anarchistů za podpory židenické radnice vytvořit z tamních lázní doupě ve stylu pražské Kliniky. Tehdy jsme si řekli Dost! a začala se psát historie Slušných lidí.

Můžeš nám stručně představit body, které bys chtěl jako politik v Brně změnit?

Prvořadým cílem pro mne je, aby se středobodem zájmu vedení města zase stal slušný člověk. Aby přestali řešit zájmy svých neziskovovek, spolků a nebo nepřizpůsobivých lidí někde ze slovenských kotárů…
Chceme obnovit privatizaci obecních bytů. Prostě je prodat za výhodné peníze jejich nájemníkům. Je to lepší než když tam kvůli svým projektům nastěhují feťáky a bordeláře. A rozhýbá to trh s byty. Ostatní strany o tom mluví, ale za dvacet let proto nic neudělaly. Spravovat, přidělovat a opravovat bytový fond pro ně a jejich přátele bylo daleko lepší.
Chceme normalizovat dopravu. Postupně představíme kroky, které zastaví tu dopravní genocidu, kterou na občanech provedl Hollan za asistence vedení radnice. Pro nás to není politikum, my se tímto tématem nechceme dostat do funkcí, jako různá podivná sdružení, my v Brně opravdu žijeme a vidíme tu hrůzu.
A poslední oblast je taková společensko-sportovní. Zahrnuje podporu sportu, rodiny, normálního životního stylu. A mimo jiné nechceme, aby Brno k smíchu jako ráj podivínů. Takže na hodinu vyhodíme principála Národního divadla, který za naše peníze nechává znásilňovat muslimku na jevišti a nebo chceme jednat o přesunu úřadu ombudsmana mimo Brno, neboť místním jen škodí a ať pomáhá třeba v Chomutově.

Tví odpůrci často Tebe a celé Hnutí Slušní lidé označují za nacisty a extremisty. Je na tomto tvrzení něco pravdy?

Jedna zastupitelka Žít Brno označila Hollana za zloděje a mstivého psychopata. Tomu bych i věřil, protože ho zná. O mne mluví lidé, kteří mne v životě neviděli, nikdy se mnou nemluvili a o našem hnutí si čtou maximálně v článcích aktivní zelené političky v dresu  Mladé fronty Dnes Jany Ustohalové.
Když jsem trénoval v Holandsku, tak jsem bydlel s několika Araby, dodnes ke mně do gymu chodí cikáni a říkají, to je hrůza, co se venku děje. Já jsem s těmito lidmi v kontaktu na rozdíl od pseudohumanistů, kteří mne odsuzují a nálepkují, a reálný svět znají pouze přes sklo limuzíny a neví, že pro cestu tramvaji potřebují jízdenku.
Když tedy popíšu stav, který mi vadí: že kvůli penězům, které z toho má, rozdá Freund (pozn. redakce – hlavní ideolog projektů pro rozdávání bytů neplatičům) mimo pořadník byty feťákům a neplatičům, tak je pro ně snazší označit mne za extrémistu, než řešit ten problém věcně.
Takže si na na nás raději udělejte názor sami a neposlouchejte ty osly, co vám čtyři roky lžou.

Jak hodnotíš současné vedení města a v čem spatřuješ největší rezervy?

Začnu pochvalou. Bude to kratší. Když jdu po středu města, všiml jsem si zlepšení čistoty a úklidu. To je ale tím, ze se jednalo o prioritu tamního starosty.
Jinak vidím jeden velký tunel, černou díru. Za poslední čtyři roky současné vedení města nebylo schopno připravit a realizovat jediný větší projet a stihlo projíst miliardovou úsporu z minulosti.
Zásadně mne však zklamali lidsky. To, že zrovna Hollan se stane symbolem klientelismu, pouštění žilou rozpočtu a úplně hloupých “chyb” se služebními cestami, to mne opravdu nenapadlo. Že tou budou politici z ANO, na kterých ulpívá podezření z podivných obchodů vlastních firem s městem, to mne také překvapilo.
Zásadně mi však vadí, ze zaprodali naši budoucnost kvůli par grantům – přípravou na dovoz migrantů ohrožují každého z nás. A z důvodu zachování smíru v koalici pak primátor Vokřál háji takové zlo jako hru Naše násilí, vaše násilí, a nebo kvůli zeleným zastavil rozvoj města. To už není chyba, to je zločin na nás všech.

Na závěr se Tě chci zeptat, zda je těžší vstoupit do ringu nebo vést politická jednání?

Politika je těžší. V ringu platí totiž pravidla. A my jste chceme zavést i v politice. Ze krást se nemá a má se pracovat ku prospěchu celku. To pro řadu zástupců současných stran bude tvrdé překvapeni. A věřím, ze bude platit hlavní sportovní zásada – že vyhrává ten lepší. Pak tedy budeme úspěšní my. A obyvatelé města s námi.